Χάρη και στα «λεωφορεία του θανάτου», η Κίνα ήταν το 2008 πρώτη χώρα στις εκτελέσεις- και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη, το Ιράν (1.718 έναντι 346).
Στην ετήσια έκθεσή της για τη θανατική ποινή, η Διεθνής Αμνηστία σημειώνει με κάποια υπερηφάνεια ότι το 2008 εκτελέσεις έγιναν μόνο σε 26 χώρες. Και το 93% αυτών περιορίστηκε σε πέντε κράτη: Κίνα, Ιράν, Σαουδική Αραβία (102), ΗΠΑ (37) και Πακιστάν (36). «Η καλή είδηση», δήλωσε η Ιρένε Χαν, γενική γραμματέας της οργάνωσης, «είναι πως μόνο σε λίγες χώρες εκτελούνται κρατούμενοι και αυτό δείχνει πως βαδίζουμε προς έναν κόσμο χωρίς εκτελέσεις. Στον 21ο αιώνα δεν υπάρχει θέση για απαγχονισμούς, λιθοβολισμούς και τα παρόμοια».
Η θανατική ποινή εξακολουθεί να ισχύει σε 59 χώρες, αλλά πολλές δεν την εφαρμόζουν πλέον. Η Λευκορωσία (4 εκτελέσεις το 2008) είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εξακολουθεί να τη χρησιμοποιεί. Όμως ο δρόμος προς την κατάργηση της θανατικής ποινής είναι ακόμη μακρύς. Πέρυσι, ο αριθμός των προσώπων που στάλθηκαν στον θάνατο σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2007- ήταν 2.390, δηλαδή 1.138 περισσότερα. Οι θανατικές καταδίκες υπερδιπλασιάστηκαν- από 3.347 το 2007, στις 8.864 το 2008.
Για να καταστήσει αποτελεσματικότερη τη δουλειά του δημίου, η Κίνα επινόησε μάλιστα τα «λεωφορεία του θανάτου». Κατασκευάζονται στο Τσονγκτσίνγκ από την Jinguan Αuto, χρησιμεύουν για να εξοικονομούνται χρόνος και χρήμα, καθώς οι καταδικασμένοι σε θάνατο δεν χρειάζεται να μεταφέρονται σε κεντρικές φυλακές για την εκτέλεση, και κυρίως επιτρέπουν να λαμβάνονται γρήγορα τα πολύτιμα όργανά τους ώστε να χρησιμοποιούνται αμέσως σε μεταμοσχεύσεις. Για τον λόγο αυτό, τα πτώματα των καταδικασμένων πρέπει να μεταφέρονται αμέσως στο χειρουργείο. «Τι καλύτερο λοιπόν από το να τους γίνεται η θανατηφόρα ένεση ακριβώς στο λεωφορείο που τους μεταφέρει στο νοσοκομείο;» φαίνεται πως σκέφτηκαν οι Κινέζοι αξιωματούχοι.
Στα «λεωφορεία του θανάτου», τα οποία έχουν μήκος 7 μέτρα και 17 θέσεις, οι εκτελέσεις βιντεοσκοπούνται ώστε να εξασφαλίζεται ότι έγιναν σύμφωνα με τον νόμο.
Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 26 Μαρτίου 2009,σελ. 51
Στην ετήσια έκθεσή της για τη θανατική ποινή, η Διεθνής Αμνηστία σημειώνει με κάποια υπερηφάνεια ότι το 2008 εκτελέσεις έγιναν μόνο σε 26 χώρες. Και το 93% αυτών περιορίστηκε σε πέντε κράτη: Κίνα, Ιράν, Σαουδική Αραβία (102), ΗΠΑ (37) και Πακιστάν (36). «Η καλή είδηση», δήλωσε η Ιρένε Χαν, γενική γραμματέας της οργάνωσης, «είναι πως μόνο σε λίγες χώρες εκτελούνται κρατούμενοι και αυτό δείχνει πως βαδίζουμε προς έναν κόσμο χωρίς εκτελέσεις. Στον 21ο αιώνα δεν υπάρχει θέση για απαγχονισμούς, λιθοβολισμούς και τα παρόμοια».
Η θανατική ποινή εξακολουθεί να ισχύει σε 59 χώρες, αλλά πολλές δεν την εφαρμόζουν πλέον. Η Λευκορωσία (4 εκτελέσεις το 2008) είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εξακολουθεί να τη χρησιμοποιεί. Όμως ο δρόμος προς την κατάργηση της θανατικής ποινής είναι ακόμη μακρύς. Πέρυσι, ο αριθμός των προσώπων που στάλθηκαν στον θάνατο σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2007- ήταν 2.390, δηλαδή 1.138 περισσότερα. Οι θανατικές καταδίκες υπερδιπλασιάστηκαν- από 3.347 το 2007, στις 8.864 το 2008.
Για να καταστήσει αποτελεσματικότερη τη δουλειά του δημίου, η Κίνα επινόησε μάλιστα τα «λεωφορεία του θανάτου». Κατασκευάζονται στο Τσονγκτσίνγκ από την Jinguan Αuto, χρησιμεύουν για να εξοικονομούνται χρόνος και χρήμα, καθώς οι καταδικασμένοι σε θάνατο δεν χρειάζεται να μεταφέρονται σε κεντρικές φυλακές για την εκτέλεση, και κυρίως επιτρέπουν να λαμβάνονται γρήγορα τα πολύτιμα όργανά τους ώστε να χρησιμοποιούνται αμέσως σε μεταμοσχεύσεις. Για τον λόγο αυτό, τα πτώματα των καταδικασμένων πρέπει να μεταφέρονται αμέσως στο χειρουργείο. «Τι καλύτερο λοιπόν από το να τους γίνεται η θανατηφόρα ένεση ακριβώς στο λεωφορείο που τους μεταφέρει στο νοσοκομείο;» φαίνεται πως σκέφτηκαν οι Κινέζοι αξιωματούχοι.
Στα «λεωφορεία του θανάτου», τα οποία έχουν μήκος 7 μέτρα και 17 θέσεις, οι εκτελέσεις βιντεοσκοπούνται ώστε να εξασφαλίζεται ότι έγιναν σύμφωνα με τον νόμο.
Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 26 Μαρτίου 2009,σελ. 51
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου